Bár saját tanulmányainkat az ország különböző pontjain végeztük, közös történetünk mégis egy iskolához köthető. Csapatunk tagjait egy családias hangulatú, gyerekközpontú belvárosi gimnázium hozta össze, ahol évekig közösen tanítottunk, ofősködtünk, patronáltunk.

Ez az iskola olyan fiatalok oktatását és nevelését (is) vállalta, akik a nagyobb létszámmal működő, “hagyományos” középiskolákban nem érezték jól magukat, nem találták a helyüket vagy nem kapták meg a szükséges segítséget, ennélfogva nem is tudtak megfelelően kibontakozni, hosszútávú sikereket elérni.

Mindezeket látva közös célunkká vált, hogy a diákjainkból a legjobbat hozzuk ki, ezért sokszor éjszakákba menően dolgoztunk azon, hogyan tehetnénk tanulóink számára eredményessé és egyben kellemessé az iskolában töltendő időszakot, szem előtt tartva azt is, hogy a tanulmányaik végeztével később az önálló életben is megállják helyüket.

Hitvallásunk főbb pilléreivé az elfogadó, támogató közösség, a felkészült és lelkiismeretes tanári team, valamint folyamatosan megújuló, a modern élet kihívásainak megfelelő, gyakorlatorientált pedagógiai módszerek váltak.

Így született meg hosszú évek tapasztalatából az a tudás és gyakorlat, amellyel egyre komolyabb sikereket értünk el, és amelynek csak az intézmény 2013-as megszüntetése vetett véget.

Számunkra úgy tűnik, hogy közösen végzett munkánk híre messzire eljutott, mert a mai napig rendszeresen keresnek fel bennünket segítséget kérő szülők és diákok.

Így született meg bennünk egy önállóan, függetlenül működő “tanulásközpont” ötlete, ahol az eddig megszerzett tudásunkra, tapasztalatainkra és gyakorlatainkra támaszkodva szélesebb körben és szerteágazó szolgáltatásainkkal szeretnénk útmutatást és segítséget nyújtani a hozzánk fordulóknak.

Ferenczi Ildikó

Ferenczi Ildikó vagyok, pedagógiával és pszichológiával foglalkozom. Pályámat angol nyelvtanárként kezdtem, ahol általános és középiskolai tanárként is gazdag tapasztalatokat szereztem a legkülönfélébb tanulási helyzetekben és kihívásokban. Oktatói munkám során sokféle tanulást akadályozó tényezővel találkoztam, legyen az sajátos nevelési igény (SNI), beilleszkedési-tanulási-magatartási (BTM) nehézség, életkori sajátosságok vagy családi, érzelmi kihívások. A diákokkal való emberi kapcsolat mindig nagyon fontos volt nekem. Az évek során egyre inkább arra irányult az érdeklődésem, hogy miként támogathatnám diákjaimat az őket érő nehézségek leküzdésében, és hogyan segíthetném őket abban, hogy tanulásuk eredményesebb és élményszerűbb legyen. A pszichológus alapdiplomámat a Károli Gáspár Református Egyetemen szereztem, jelenleg pedig az ELTE fejlődés- és klinikai gyermekpszichológia szakirányán folytatom tanulmányaimat, hogy még átfogóbb segítséget nyújthassak a gyerekeknek, kamaszoknak és családjaiknak. Munkám során célom, hogy elősegítsem a boldog gyermekkor és a sikeres iskolai évek megélését, ugyanakkor a szülők számára is szeretnék támogatást nyújtani, hogy gyermekeik iskolai évei számukra is örömforrás lehessen, még az esetleges nehézségek ellenére is. Hivatásomnak érzem, hogy a gyerekek, kamaszok egészséges fejlődését támogassam, és segítsem őket abban, hogy magabiztos, sikeres és boldog felnőttekké váljanak, akik a kihívásokkal is meg tudnak küzdeni.

Pató-Jánki Zsuzsa

Pató-Jánki Zsuzsa vagyok, német, portugál és média szakos középiskolai tanár.
Jelenleg főként serdülőkkel és felnőttekkel foglalkozom, mind diákokkal mind pedig tanárokkal. Az Ezcool csapatához azért csatlakoztam, mert itt találtam meg azokat a feltételeket, amelyeket nagyon fontosnak tartok az emberekkel, főként a fiatalokkal való foglalkozás során: diákközpontú szemlélet, jól felkészült, professzionális szakmai csapat, ítéletmentes segítségadás, megújulásra való törekvés. Fő témáim a tanulás, a közösségalkotás és az iskolai siker vagy sikertelenség. Munkám során különös figyelmet fordítok a neurodiverzitásra és az ebből eredő nehézségekre mind a tanulás, mind pedig az egymáshoz való kapcsolódás során. Nem hiszek abban, hogy léteznek buta iskolás gyerekek. Abban hiszek, hogy az iskolai kudarcok hátterében többek között az áll, hogy nem sikerült az egyénhez illő módszereket, körülményeket megtalálni.

Mezei-Sásdi Viktória

Mezei-Sásdi Viktória vagyok, magyar nyelv és irodalom szakos tanár. Az Ezcool ötletének kezdetétől dolgozom együtt az alapító kollégáimmal, mert fontosnak és hasznosnak tartom az oktatási-nevelési intézményekbe járó gyerekek és családjaik támogatását, segítését. 

Jelenleg a workshopok előkészítésében, kidolgozásában veszek részt. A foglalkozások során az interaktivitást, a szabad érzelemkifejezés lehetőségét helyezem középpontba, és törekszem arra, hogy ezen alkalmakkor olyan biztonságos tér jöjjön létre, amely könnyebbé teszi a szabad élménymegosztást.

Szívesen dolgozom (kis)csoportokkal, szeretem az így létrejövő közösségi kapcsolódást, egymásra hangolódást és az ebből fakadó támogató, segítő erőt. 

Érdeklődöm a szuperérzékenység (kiemelt érzékenységű gyerek az iskolai környezetben, szenzitív személy a családban, szuperérzékeny ember és az önazonosság, énfejlődés)  témája iránt, ezért szívesen olvasok a témához kapcsolódó könyveket, szakirodalmat.